Home » Vliegendeuren » Vliegenraam

Technische omschrijving

1.  Het PVC-snoer bestaat uit een vol materiaal vervaardigd uit de recyclage van andere PVC-producten. Uitgebreid getest doorstaat dit PVC-materiaal temperatuurverschillen van minimaal -20°C tot maximaal +50°C. De krimp- en rekfactor is miniem bij temperaturen lager dan -20°C en hoger dan + 50°C. Hierdoor houdt het snoer zomer en winter dezelfde spanning. Het snoer is verkrijgbaar in de kleuren zwart en grijs.

2.  Het "raamwerk" van het vliegenraam bestaat uit hoogwaardig aluminium. Door dit materiaal kan het vliegenraam geleverd worden in elke gewenste gemoffelde RAL-kleur. Hierdoor blijft de kleurechtheid gegarandeerd en is het geheel moeiteloos aan te passen aan de kleur van de bestaande deur- en raampartijen.

3.  Het vliegengaas wordt geïmporteerd uit Amerika en is vervaardigd uit glasfibervezels. Dit materiaal vindt voornamelijk zijn toepassing in de vliegtuigindustrie. Ook hier is de krimp- en rekfactor minimaal. Door de dubbele verankeringspunten van de horizontale en verticale draden blijft dit gaas, eenmaal goed opgespannen, zijn vormvastheid behouden.

4.  De hoekverbindingen zijn vervaardigd uit een versterkt PVC-materiaal. Voorzien van extra dwarsverbindingen in het zichtbare gedeelte zorgen deze hoekstukken voor een perfecte verbinding. Door de lange uitgevoerde inschuifstukken (voor het horizontale en verticale gedeelte) zit de verbinding als gegoten. De hoekverbindingen zijn kleurvast en leverbaar in wit, zwart, grijs en bruin.

5.  Het inox klemstuk wordt op het bovenste horizontale gedeelte van het raamwerk gemonteerd. Deze klemstukken zijn uitgevoerd met 'verende' schroeven zodat het complete vliegenraam gemakkeliik in en uit het bestaande raam kan worden gehaald. Aan de onderste (het horizontale gedeelte) zitten dezelfde klemstukken. Deze zijn echter uitgevoerd zonder dit unieke verend systeem. Door het veersysteem zetten de inox plaatjes uit, hierdoor klemt het vliegenraam zich vast.